2011. november 27., vasárnap

Töprengés és pár szabály a párkapcsolatokról...

Mostanában, - inkább csak hébe-hóba - mikor olvasgatok, 2 könyvet sikerül a kezembe vennem.

Az egyiket már elolvastam, de szöget ütött a fejemben pár gondolat a saját családi állapotom kapcsán.
Persze pár irány mutató szabályom is van már jó ideje.
Ezek a következők:

1. Élni és élni hagyni, mert mindenkinek kell az őt megillető tér és idő - saját magára vagy egyéb dolgaira.
Ezt mindenképpen tiszteletben kell tartani.
2. Amit nem szeretnél magadnak, a párodnak se tedd.
3. Találd meg az egyensúlyt a család és a párod között.
Ne felejtsd el, hogy a családod sokkal több ideje tűri a szarságaid, mint a párod, de nem a családoddal szeretnéd leélni az életed.
4. Légy rugalmas, alkalmazkodó - de igazából maradj nyitott és spontán is lehetne itt a két szó helyén. :)
5. Érezd jól magad, és használd ki az együtt töltött időt.
6. Sose félj megbeszélni pároddal olyat ami neked vagy nektek fontos lehet.
7. Légy megértő, és bízz is benne. Hiszen megérdemli.
8. Ha úgy érzed nem vagy önmagad, nem teljesülnek a vágyaid, céljaid eltüntek, vagy nem tudjátok összeegyeztetni, hát próbálkozz ha úgy érzed, de elsősorban magadban kell kutakodni és keresni.
Nem a párodtól leszel az aki vagy, Te mellette beteljesülhetsz hiszen adhat egy olyan pluszt lelkileg amitől könnyebb minden, de neked önmagadban kell megtalálni a céljaid és persze önmagad.
9. Ne felejts el mosolyogni, törődni magaddal is és ne felejts el dolgozni az álmaidért.

Ezek azok amikre rájöttem. Amiket láttam. Mások kárán tanultam meg....

Aztán van "Az élet 100 szabálya" című könyv, melyben helyet kapott a párkapcsolati téma is.

Jöjjön hát ez --> A párkapcsolat szabályai:


  1. Különbségek elfogadása és közös vonások
  2. Engedjük, hogy partnerünk önmaga lehessen
  3. Legyünk kedvesek
  4. Mit is szeretnénk csinálni? - támogatni abban amit csinálni szeretne!
  5. Elsőként kérjünk bocsánatot
  6. Tegyük meg a pluszlépést partnerünk kedvéért
  7. Mindig legyen valaki, aki örül, hogy lát minket
  8. Tudjuk mikor kell hallgatni és mikor kell cselekedni
  9. Éljük szenvedélyesen a közös életünket
  10. Győződjünk meg arról, hogy a szeretkezésünk valóban az
  11. Beszélgessünk
  12. Tiszteljük a privát szférát
  13. Bizonyosodjunk meg róla, hogy közösek-e a céljaink
  14. A legjobb barátunknál is jobban bánjunk a partnerünkkel
  15. Az elégedettség csodálatos cél
  16. Nem muszáj, hogy egyformák legyenek a szabályaink

Egyszerű, nemde? :)

Aztán olvastam én másik könyvet is, vagyis belekezdtem, szóval ezt valószínűleg csak később fogom feldolgozni, bár már az elején nyilvánvalóvá vált, pár dolog:
Fogadjuk el hogy nem vagyunk egyformák
A változás az élet velejárója, senki sem lesz ugyanolyan 1 év, 10 év, 20 év múlva mint a kapcsolat elején volt.
Ne rendeljük alá magunkat a másiknak, ne a másiknak hanem egymásért éljünk.

Paul Hauck könyve, az Így szeress, hogy szeressenek! egyrészt jópofa, másrészt tanulságos.
Már megtudtam belőle hogy mért vesz el egy férfi egy nőt! :)

Tehát olvasni még mindig jó, főleg ha minket érdeklő témát sikerül találnunk! :)

1 megjegyzés:

  1. Paul Hauck, asszem ettől a csávótól én is olvastam már, az volt a címe, hogy Mélyponton...na ott elég nagy kretén volt :) Azóta kiver tőle a víz :D Írtam róla, majd nézd meg, ha gondolod :D

    VálaszTörlés